10 Nisan 2013 Çarşamba

Lesson

Simple past tense







Simple Past Tense, ingilizce geçmiş zaman soru cümlesi
 

İngilizce geçmiş zaman soru cümleleri to do yardımcı fiili geçmiş zamanda kullanılarak (did) kurulur.
* yardımcı fiil özneden önce gelir. 

 
İngilizce geçmiş zaman cümlelerin yapısını tablo halinde görelim.


Yardımcı Fiil
Özne
Fiil
Tümleç
Did
I
loose
weight
you
he/she/it
we
you
they

Ben kilo verdim mi?
Sen kilo verdin mi?
O kilo verdi mi? 


Biz kilo verdik mi?
Siz kilo verdiniz mi?
Onlar kilo verdiler mi? 
 

 
Simple past tense, ingilizce geçmiş zaman  örnekler 


   
 Did you forget your identity card at the office?

Nüfus cüzdanını ofiste mi unuttun?

Yes, I forgot my identity card at the office.

Evet, nüfus cüzdanımı ofiste unuttum. 


 Did he shake your hand yesterday?

O dün seninle tokalaştı mı? 


 No, he didn't shake my hand yesterday.


Hayır, o dün benimle tokalaşmadı.
  


*Soru cümleleri cevaplanırken sadece yardımcı fiil kullanılabilir:


 
Did you camp at Olympos last summer?

Geçen yaz Olimpos'ta kamp kurdunuz mu?

Yes, we did.
Evet, kurduk.



 Did they read the news about Wikileaks?

Wikileaks hakkındaki haberi okudular mı?
 
 No they didn't.

 Hayır, okumadılar.
  

Simple past tense, ingilizce geçmiş zaman ile soru cümlesi ne, nerede, ne zaman, niye, nasıl, kim | what, where, when, why, how, who



* soru kelimesi+yardımcı fiil+ yüklem+özne+nesne ile kurulur. 
* kim sorusu, özne içermediğinden bu cümleler soru kelimesi+yüklem+nesne ile kurulur.
  



Simple past tense, ingilizce geçmiş zaman ile ilgili cümleler:  


Simple past tense


Where did you sleep last night?
Dün gece nerede uyudun? 


I slept on the couch.

Kanepede uyudum.


When did you cook the bread?

Ekmeği ne zaman pişirdin?


I cooked the bread yesterday.

Ekmeği dün pişirdim. 


Why did the dog bite you?

Köpek seni neden ısırdı? 


Because it was angry.

Çünkü kızgındı. 


How did you find your job?

İşini nasıl buldun? 


I applied on the internet.

İnternetten başvurdum.


Who painted the wall?

Duvarı kim boyadı? 


I painted the wall.
Duvarı ben boyadım.
 
!!! Dikkat edilecekler:   
 Soru cümlesi ve olumsuz cümle kurulurken geçmiş zaman çekimi yardımcı fiilde kullanılır, fiil mastar olarak kalır:



Did you play the Play Station 2?
Play Station 2 oynadınız mı?


I played the Play Station 2 but Ahmet didn't play.

Ben Play Station 2 oynadım fakat Ahmet oynamadı. 


Did you and your brother drink a coffee this morning?

Sen ve erkek kardeşim bu sabah bir kahve içtiniz mi?


My brother didn't drink a coffee this morning but I drank.

Erkek kardeşim bu sabah bir kahve içmedi ama ben içtim.


I lost my shoes last week.
Ben geçen hafta ayakkabılarımı kaybettim.

I saw a beautiful girl two days ago.
Ben iki gün önce güzel bir kız gördüm.

You wrote a letter last week.
Sen geçen hafta bir mektup yazdın.

He lived in İstanbul in 1960
O, 1960’da İstanbul’da yaşadı.

We walked in the park last Sunday.
Biz geçen Pazar parkda yürüdük.

They drank milk last night.
Onlar geçen gece süt içtiler.

I ate eight oranges last night.
Dün gece sekiz portakal yedim.

They went to İzmir by boat last week.
Onlar geçen hafta gemi ile İzmir’e gittiler.

I painted my room last week.
Geçen hafta odamı boyadım.

She came here two days ago.
O, iki gün önce buraya geldi.

He ate two eggs yesterday morning.
O, dün sabah iki yumurta yedi.

I ate a red apple last night.
Dün gece kırmızı bir elma yedim.

We read this story book last year.
Bu hikaye kitabını geçen sene okuduk.

I read this book two years ago.
Ben üç saat önce eve geldim.

I came home two hours ago.
Bu kitabı iki sene önce okudum.

Ali saw you in the cinema yesterday.
Ali dün seni sinemada gördü.

I began to work two years ago.
İki sene önce çalışmaya başladım.

This morning l walked in the park.
Bu sabah o, parkta koştu.

This morning l walked in the park.
Bu sabah parkta yürüdüm.

My friend walked to school yesterday.
Dün arkadaşım okula kadar yürüdü.

Columbus discovered America in 1492.
Kolomb Amerika’yı 1492’de keşfetti.

I worked in Bodrum last summer.
Geçen yaz Bodrum’da çalıştım.

This morning he swam in the swimming pool.
Bu sabah o, yüzme havuzunda yüzdü.

Ali gave her a rose yesterday.
Dün, Ali ona bir gül verdi.

Yesterday l saw you in the street.
Dün sizi caddede gördüm.

They came to school one month ago.
Onlar bir ay önce okula geldiler.

I finished my lunch two hours ago.
İki saat önce yemeğimi bitirdim.

They visited İstanbul last year.
Onlar geçen yıl İstanbul’u ziyaret ettiler.

I received a letter from my friend yesterday.
Arkadaşımdan dün bir mektup aldım.

They slept under the tree.
Onlar ağacın altında uyudular.

She bought a new dress last week.
O, geçen hafta yeni bir elbise satın aldı.

I spoke to Ali two days ago.
İki gün önce Ali ile konuştum.

My mother went to Erzurum last month.
Annem geçen ay Erzurum’a gitti.

We swam in the sea last Sunday.
Geçen pazar denizde yüzdük.

 
Regular and irregular verbs | Düzenli ve düzensiz fiiller

İngilizce'de fiillerin, tens'ler (zamanlar) içinde üç ayrı kullanılış şekli vardır. Bunlar kullanacağınız zamana göre değişirler. Aşağıda bu üç şekli tablo halinde görebilirsiniz.

İngilizce'de fiillerin zamanlara göre üç değişik şekle girerken düzenli ve düzensiz olmak üzere iki ayrı oluşum şekli vardır. Aşağıda bu oluşumun 1. şekli olan -ed alma şeklini görmektesiniz. Buna düzenli şekil denir.

Diğer şekil olan düzensiz fiilleri ise tablo halinde öğrenmek gerekir. İngilizce düzensiz fiiller tablosuna ulaşmak için yine aşağıdaki düzensiz fiiller listesini tıklayabilirsiniz. Ayrıca düzenli düzensiz fiiller konusunu ingilizce eğitim bölümümüzde inceleyebilirsiniz.
 


1. şekil

2. şekil

3. şekil

Infinitive

Simple Past

Past Participle

(Mastar)

(Basit Geçmiş)

(Geçmiş Sıfat-fiil)


Regular verbs yani düzenli fiillerde, 2. ve 3. şekil, -ed veya -d takısının mastara eklenmesiyle oluşturulur.
*Fiil ünsüz ile bitiyorsa fiil sonuna ed eklenir:



gitmek
want

wanted

wanted

keşfetmek
discover

discovered

discovered

bakmak
look

looked

looked

*Fiil ünlü ile bitiyorsa fiil sonuna d eklenir:

yaşamak
live

lived

lived

katılmak
participate

participated

participated

paylaşmak
share

shared

  shared gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder